Często zadawane pytania
Jeśli masz inne pytania albo sugestie, przejdź do wsparcia klienta.
Co to są taryfy dynamiczne?
Taryfy dynamiczne to takie, w których za prąd rozliczasz się według aktualnej, zmieniającej się co 15 minut stawki. W praktyce wygląda to tak, że stawka zmienia się raz na godzinę (cztery kwadranse każdej pełnej godziny mają takie same ceny), ale zmieni się to prawdopodobnie jeszcze w 2024 roku. Możesz zmienić taryfę na dynamiczną składając wniosek u swojego dostawcy energii elektrycznej.
Jak korzystać z aplikacji?
Zainstaluj i uruchom. Możesz podać tyle danych ile uważasz - na pewno warto podać swojego dostawcę energii oraz interesującą Cię taryfę. Masz możliwość porównania jej z taryfami G11, G12 i G12W polskich dostawców energii, aby sprawdzić czy nie przepłacasz - albo czy nie oddajesz prądu, który mógłbyś lepiej wykorzystać.
Czy aplikacja jest za darmo?
Możesz korzystać z OptiPV za darmo. Niektóre zaawansowane funkcje mogą jednak wymagać niedrogiej subskrypcji OptiPV Pro.
Ile mogę zaoszczędzić?
To zależy od rozmiaru Twojej instalacji, posiadanych urządzeń, profilu zużycia energii, a nawet pogody. Nasze instalacje testowe, przy dobrych warunkach letniej połowy roku i stosowaniu się do wszsytkich rekomendacji systemu, oszczędzają 90 - 130 złotych miesięcznie.
Jakie funkcje planujecie?
Już niedługo będziesz mógł sterować swoim Home Assistantem za pomocą danych obliczanych tylko dla Ciebie przez OptiPV. Dzięki temu zarządzanie energią w Twoim domu stanie się łatwe jak nigdy dotąd, a automatyka zacznie zarabiać realne pieniądze dzięki oszczędnościom.
Przeszedłem na net-billing liczony miesięcznie, nie chce mi się śledzić cen.
No cóż, jest to najmniej opłacalny sposób na korzystanie z domowej fotowoltaiki jaki istnieje. Nasze dane pokazują, że średnie gospodarstwo domowe z instalacją 8 kW przechodząc na rozliczenie net-billing po średniej cenie miesięczniej zamiast po cenie czasu rzeczywistego, wydłuża czas zwrotu z inwestycji w fotowoltaikę z 7 do 13 lat.